search

5 lucruri de stiut daca vrei sa iti deschizi un magazin online

Vrei sa vinzi obiecte handmade sau poate doresti sa deschizi o afacere clasica, in care producatorii isi vand produsele pe site-ul tau? Este important sa stii cateva aspecte importante care tin atat de business, cat si de mediul online. Iata 5 lucruri de stiut, daca vrei sa iti deschizi un magazin online. 
 
Ai nevoie de casa de marcat (in anumite situatii)
 
Potrivit legislatiei in vigoare, ai nevoie de o casa de marcat, daca vanzarea se realizeaza in mod fizic, cand predai produsele clientului final. Daca ai un magazin online, poti fi tentat sa sari peste acest pas, insa, in functie de modelul de afacere, este posibil sa apara situatii in care vii in contact cu potentialii clienti (de exemplu, la targuri si expozitii). In acest caz, devine obligatorie detinerea unei case de marcat. 
 
Conform legislatiei, o casa de marcat este obligatorie atunci cand vanzarea se efectueaza in mod fizic, direct clientului final. Pentru magazinele fizice, legea impune existenta unei case de marcat.
 
Stabileste publicul tinta
 
Publicul tinta formeaza grupul de persoane care iti vor cumpara produsele. Atunci cand lansezi un magazin online, este esential sa stii care sunt cumparatorii ideali. Astfel, vei putea gasi noi clienti mai usor, pentru a transforma vizitele pe site in vanzari. Iata cateva aspecte importante in stabilirea publicului tinta:
  • Date demografice - ce varsta, sex, ocupatie, nivel de educatie si venit are publicul tau;
  • Locatie - poti imparti publicul pe zone geografice, pentru a le oferi mai usor produsele de care au nevoie;
  • Interese - aspecte ce tin de atitudine, personalitate, opinii si stil de viata.
 
Daca ai deja unul sau mai multe produse, iti va fi mai usor sa stii care este publicul tinta. Cine cumpara produsele? Ce varsta au aceste persoane? Ce nevoi/dorinte au? Introduce aceste informatii la sectiunea legata de publicul tinta, din planul de afaceri. 
 
Opteaza pentru o platforma de comert electronic
 
Daca folosesti o platforma de comert electronic, ai acces la o gama completa de instrumente, pentru a oferi o experienta deosebita potentialilor clienti. Iata cateva lucruri la care sa fii atent, atunci cand alegi o platforma de comert electronic:
  • Modul de folosire - platforma trebuie sa fie usor de folosit. Alege un program/software intuitiv, care iti permite sa creezi usor magazinul online;
  • Asistenta clienti usor accesibila - alege o platforma care iti vine in ajutor, atunci cand ai nevoie. In general, platformele mari ofera suport prin email, live chat sau telefon;
  • Comanda produselor sa fie eficienta si rapida - un proces de vanzare fara probleme este necesar, pentru a vinde online. Clientul trebuie sa gaseasca rapid produsele necesare, apoi sa plateasca fara efort.
 
Construieste-ti site-ul de comert electronic
 
Odata ce ai ales platforma dorita, iti poti personaliza site-ul. Desi pasii variaza usor de la o platforma la alta, in general, implica:
  • Sa creezi un cont pe o platforma de comert electronic;
  • Sa alegi numele domeniului - de regula, este inclus in pret, insa il poti cumpara si separat;
  • Sa alegi tema dorita;
  • Sa stabilesti numele businessului si logo-ul;
  • Sa personalizezi paginile site-ului;
  • Sa creezi categoriile de produse si sa adaugi produsele;
  • Sa stabilesti modul de plata.
 
Promoveaza-ti businessul
 
Odata ce ti-ai creat site-ul de comert electronic, tot ce iti mai ramane de facut este sa il promovezi. Promovarea produselor si/sau a serviciilor este un element cheie pentru a avea vanzari. Iata cateva strategii in acest sens:
  • Foloseste reclame online;
  • Foloseste-te de content marketing, pentru ca site-ul tau sa fie descoperit online;
  • Creeaza profiluri pe site-urile sociale si ofera continut de calitate;
  • Foloseste comunicate de presa, daca oferi produse unice sau care au caracteristici deosebite;
  • Apeleaza la influenceri, pentru a-ti face cunoscut brandul/produsele;
  • Realizeaza parteneriate cu branduri complementare. De exemplu, daca tu vinzi haine sport, poti realiza un parteneriat cu un brand care vinde incaltaminte pentru drumetii;
  • Participa la discutii si evenimente online;
  • Daca dispui si de un magazin offline, poti oferi clientilor reduceri exclusive, in magazinul fizic, daca se aboneaza la newsletterul tau. 
 
Deschiderea unui magazin online vine cu propriile provocari. Ce produse vrei sa vinzi? Unde le vei vinde? Ai deja un magazin fizic? Care este publicul tinta? Acestea sunt doar cateva intrebari la care trebuie sa raspunzi, pentru a creste sansele de succes ale businessului tau. 
 
 
Sursa foto: Shutterstock
 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice